Vytvoření úspěšného webu nekončí při jeho spuštění, ale je důležité se nadále starat o jeho propagaci.
Internetový marketing nezahrnuje pouze bannerovou reklamu, další nedílnou součástí je SEM (Search Engine Marketing - často se překládá jako marketing ve vyhledávačích). Pomocí placených odkazů ve vyhledávačích můžeme velmi přesně cílit reklamu na zákazníky za minimální náklady.
Mezi nejznámější systémy patří Sklik, AdWords a ADFox.
Hlavní výhody těchto systémů jsou:
- Cena
Neplatí se zobrazení reklamy, ale pouze klik na odkaz. Cena za jeden klik se pohybuje v jednotkách korun. Cena lze přesně nastavit, na její výši zpravidla závisí umístění mezi ostatními odkazy. - Vyhodnocení kampaně
Pomocí přesných statistik lze přesně vyhodnotit chování uživatelů. Kolik potenciálních klientů reklamu shlédlo a kolik jich na odkaz kliklo. - Cílení
Pomocí těchto systému lze poměrně přesně zacílit reklamu na požadovaný typ zákazníků.